Krajem rujna, u zagrebačkoj Laubi otvorena je izložba “Bridges: Nova slika” koja predstavlja suvremeni likovni jezik mladih hrvatskih umjetnica i umjetnika.
Projekt je nastao na inicijativu bjelovarskog umjetnika i producenta Antonia Kiselića Ledinskog koji je, nakon uspješne suradnje na projektu Common Space s ljubljanskom galerijom DobraVaga i Centrom za urbanu kulturu Kino Šiška, Društvu povjesničara umjetnosti Rijeka uputio poziv za suradnju na projektu koji bi pridonio većoj vidljivosti i afirmaciji mladih likovnih stvaratelja i povjesničarki umjetnosti, uz profesionalnu produkcijsku podršku.
U kolaboraciji s mladom kustosicom, Katarinom Podobnik, iznjedren je koncept Bridges – izložba mladih suvremenih hrvatskih umjetnica i umjetnika koja uspješno promiče različitost hrvatskog likovnog jezika nacionalno i međunarodno. Izložba je ostvarila zapažena gostovanja u Ljubljani, Rijeci, Beogradu i Novom Sadu, dok je zagrebačka peta edicija projkta kojim se obilježava njegova trogodišnjica postojanja.
Ideja za kustoskom koncepcijom “Bridges: Nova slika” pretpostavlja svojevrsnu adaptaciju, odnosno ekstenziju umjetničkog pokreta new image s kraja 70-ih godina prošlog stoljeća, kojeg predstavljaju Robert Moskowitz, Julia Schnabel ili Nicholas African čiji Molecular man, kip prošaran rupama, stoji na rijeci Spree u Berlinu.
New image odnosi se na zbirni naziv neoekspresionističkih figurativnih pokreta na prijelazu iz 70-ih u osamdesete godine (američko loše slikarstvo i new image, talijanska transavangarda i njemački neoekspresionizam), a nastao je kao odgovor zahtjevima esteticizma i reduktivizma visokog modernizma. Zalagao se za individualnost, subjektivnost i slučajnost u umjetničkom procesu, pa tako nova slika, uz ekspresiju autobiografskih elemenata, istražuje mogućnosti individualne ekspresije i umjetničkog jezika, ali unutar zadanog okvira – zajedničkih dimenzija umjetničke podloge.
Uklopivši individualni pristup u zajednički format – koji se simbolički nameće kao jedna od barijera s kojima se umjetnici učestalo susreću – “Bridges: Nova slika” izlaže djela kao pojedinačne priče zajedničkog misaonog eksperimenta, a čije konačno tumačenje ostaje na promatraču.
U kustoskom konceptu izlaže i mladi Bjelovarčanin Edo Hrženjak, a uz njega Bridges: Nova slika čine Alma Štrkljević, Dominika Vuković, Zoe Miloš, Edo Hrženjak, Emanuela Lekić, Iva Katušin, Josipa Krolo, Glorija Lizde, Tina Spahija, Manuel Fabris, Luka Jakić, Marija Matić, Matea Jurčević (Killa Slova), Mislav Lešić, Ivan Oštarčević, Ivan Nestić, Petar Ćuje, Adrian Marok, Luka Krešimir Stipić, Martin Hrastić i Branimir Štivić (Die Zoone).
Za vizualni identitet zagrebačke edicije projekta zaslužna je Rina Barbarić, umjetnički koncept osmislila je kustosica Katarina Podobnik, u produkciji je i organizaciji Antonia Kiselića Ledinskog, u suradnji s galeristicom Nelom Simić, dok je projekt realiziran u partnerstvu Udruge za poticanje kreativnosti Atanor, Galerije PIKTO i Kuće za ljude i umjetnost – LAUBA.
Podršku projektu uputio je Studentski zbor Sveučilišta u Splitu i Općina Bošnjaci, a izložbu je moguće posjetiti od 4. do 10. listopada u radno vrijeme Laube koja poziva posjetitelje da istraže radove “onih koji dolaze”.
Foto: Denis Butorac
Tekst: Antonio Kiselić Ledinsky