20. svibnja 2018

Prikazom monodrame Marina Ivanovića Stoke ostala tama na humanitarnom dijelu BOK Festa

U srijedu navečer 2. svibnja, u Domu kulture Bjelovar, BOK Fest je ugostio i Marina Ivanovića – Stoku, poznatog hrvatskog repera i njegovu monodramu „Stara škola kreka iz tame u svjetlo“ koju je pripremao sedam mjeseci. Dosad je predstava prikazana oko 30-tak puta i govori o najcrnjim trenutcima jednog narkomana, a isto tako svjedoči da uvijek, ali baš uvijek, postoji izlaz.

Predstava je privukla veliki broj građana koji su napunili do zadnjeg mjesta bjelovarski Dom kulture.

Autor priznaje da pad u ponor droge, odnosno psihijatrije, predoziranja, zatvori, krađe i laž su nekad bili sastavni dio njegovog života, ali da je spas našao u vjeri, a ovom predstavom nastoji pomoći drugima da ne slijede njegov put.

Također, reper Stoka ističe da ova njegova predstava nije gluma, već prepričavanje vlastite priče.

“Imao sam priliku prije sedam do osam godina iskušati se na daskama u Kerempuhu s Tarikom Filipovićem, Miom Begović i Edom Vujićem. Već sam 20 godina na sceni i nekako znam s ljudima, imam to u sebi. Ovo je bio logičan slijed jer sam želio proširiti svoju publiku do koje ne dopire moj rap. Ovo je univerzalna priča koja se tiče svih nas i u kojoj se svatko može više ili manje prepoznati. U predstavi se radi o iskustvu odrastanja u gradu, od moje 14 godine kad je sve bilo bezbrižno do kad je počelo upoznavanje s rapom, a zatim eksperimentiranje s marihuanom, ali i težim drogama što je dovelo i do ovisnosti. Sveukupno sam 18 godina bio ovisnik. Nije mi teško pričati o mom životu jer je to dio mene. Moj užitak je stajanje pred ljudima i prepričavanje svog života ako ću time nekome pomoći. Ako i jednog klinca to promijeni, dotakne na borbu s tim, to je za mene velika stvar”, dodaje Stoka i nastavlja “Sve su predstave rasprodane, a odigrao sam ih otprilike 30-tak. Predstave su vrlo popularne u školama i tamo često nastupam. Čak je i Ministarstvo unutarnjih poslova prepoznalo priču, kao i klinika za psihijatriju Vrapče. Svi su prepoznali važnost ove priče, od struke, doktora, Crkve, roditelja i klinaca. U školama najčešće pričaju psiholozi ili psihoterapeuti koji su o tome u većini slučajeva pročitali u knjigama, a onda je ova moja priča koju sam proživio puno moćnija i konkretnija te kao takva dopire do uha i srca“.

Ipak, ne možemo, a da se ne priupitamo zašto se hrvatski reper nije odrekao vlastitog honorara, ili “dio” nakon izvedbe predstave za liječenje male Adriane Krog kojoj je posvećen humanitaran dio BOK Festa ove godine što bi bilo i u skladu s njegovim produhovljenim karakterom jer kako sam kaže, ne prođe nijedan dan, a da ne izmoli krunicu prije spavanja. Naime, nakon tradicionalnog uručenja nagrade, ovaj put Marinu Ivanoviću, posebno se pozvalo gledatelje da doniraju za liječenje Adriane Krog.

Vjerno gledateljstvo predstava na BOK Festu iz dana u dan zdušno izdvaja novac za našu Adrianu želeći joj na taj način pomoći koliko god mogu.

Međutim, i dalje ostaje pitanje je li hrvatski reper Stoka došao u Bjelovar da ponovno zaradi predstavljajući svoju tamu i svoje svijetlo, pritom ne mareći za svijetlo djevojčice Adriane Krog za čiju se rehabilitaciju prikuplja kroz humanitarni BOK Fest.

Naime, ovdje treba istaknuti  glumce i glumačke ekipe koje su zdušno dale svoj obol sudjelujući u humanitarnom rukometnom BOK turniru i na mnoge druge načine, od predstavljanja knjige “Himalajski dnevnik”, koja se prodavala po simboličnoj cijeni, kako bi dio do pune cijene išao u humanitarne svrhe, odnosno za rehabilitaciju Adriane Krog.

Humanitarna akcija za Adrianu Krog

Glumci BOK Festa pozivaju sve da se svojim donacijama uključe u humanitarnu akciju za Adrianu Krog, djevojku koja boluje od cerebralne paralize i potrebna su joj sredstva za nastavak liječenja terapijom koja se zove neurorehabilitacija robotikom.